Mám to spočítané?

25.10.2020

Bohužel přesně 8.10.2020 v 17.05 jsem se dozvěděl tu hrůznou novinu, že jsem pozitivně covidní. Začalo to vše vcelku nevinně. Protože u nás v ČR koncem léta začaly počty nakažených prudce stoupat, zatímco u našich sousedů se dařilo držet je relativně u země, domluvili jsme se, že když budu potřebovat přijet do firmy do Německa, udělám si předem test. Vzhledem k tomu, že už jsem měl v minulosti tři úspěšně za sebou, neměl jsem důvod předpokládat, že tento bude nějaká výjimka a plný nadšení z dalšího testování jsem se vydal směnit svých lehce vydělaných 2000 Kč, které mě už stejně tížily v peněžence a těšil jsem se, až se jich zbavím, za to, že se mi trochu pošťourají v nose. Šťourání proběhlo k naprosté spokojenosti mojí i šťouratelů a ačkoliv dle médií odběrová místa totálně nestíhají a nemocnice praskají ve švech, měl jsem to štěstí, že jsem si zrovna vybral odběrové místo, kde nebyl vůbec nikdo před ani po mně. Jel jsem tedy s klidem domů a těšil se, až mi přijde v pořadí čtvrtý negativní test, který bych si mohl dát do sbírky. Mám radost, věřím, že do konce roku ještě několik testů stihnu a má sbírka nebude mít v okolí sobě rovnou.

V pátek netrpělivě čekám na svůj nejnovější přírůstek do sbírky a protože už je večer a stále mi nic nepřišlo, rozhodl jsem se vzít situaci do svých rukou a do laborky zavolat. "Dobrý den, máte už prosím výsledek mého testu?" ptám se. "Počkejte, podívám se...ano, výsledek už tu je...a mimochodem, jste pozitivní," povídá mi slečna. Nevěděla chudák, jestli je to výsledek, který jsem čekal, tak radši rychle zavěsila, aby mě nemusela utěšovat. No, tohle jsem tedy nečekal, ještě jsem ani nepostavil dům, nezasadil strom a už mám nejhorší nemoc, kterou kdy lidstvo zažilo. V hlavě se mi začal přehrávat celý můj život a přemýšlím, co dál. Ačkoliv jsem z téhle té informace docela negativní, prý budu muset zůstat ještě deset dní pozitivní, než budu moct opustit karanténu. Z faktu, že se budu muset na deset dní zabarikádovat doma, jsem ještě víc negativní, ale prý to nefunguje tak, že by se to vynulovalo a moje negativita nesmaže pozitivitu testu...škoda.

Protože mi za celých 10 dní a vlastně ani předtím, ani potom vůbec nic nebylo, říkám si, jestli to náhodou nefunguje podobně jako automaty nebo sportka...protože viděli, že už jsem měl 3 testy negativní a stále chodím, možná mě nechtěli od dalšího testování odradit a řekli si, že mi to tedy jednou už padnout musí, abych neztrácel naději a viděl, že vytrvalost se vyplácí.

Systém naštěstí funguje, a tak mi 2 dny po skončení karantény volají z hygieny, jestli netuším, kde jsem se mohl nakazit a co dělám za práci...nemoc je zřejmě totiž selektivní a vybírá si jen určitá povolání a proto je to nejdůležitější informace, a vlastně jediná, kterou po vás hygiena chce. Cca třetí týden po testu mi od nich dokonce přišla SMS, že bych deset dní od pozitivního testu neměl vycházet z bytu a s někým se stýkat...asi přetížená síť.

Aby mě někdo špatně nepochopil, věřím, že tady nemoc je a že je potřeba ohrožené skupiny chránit. Jen by mě zajímalo, kolik lidí si tím asi prošlo stejně jako já jen bez toho, aby šli na test, protože ho k ničemu nepotřebovali. A jaké tedy asi budou výsledné statistiky neboť po téhle zkušenosti věřím, že ty aktuální jsou značně zkreslené.

Jen je mi líto všech majitelů restaurací, kuchařů, číšníků, umělců a ostatních, kterých se opatření ohromně dotkla a už půl roku nemají žádný příjem, aniž by jim stát jakkoliv pomohl...zvlášť, když nejvíce se nemoc šíří v domácnostech a kancelářích. To se potom hezky dělají opatření, když těch, kteří o nich rozhodují, se nijak nedotkla a nejraději by zavřeli všechny hranice, provozy a všechny lidi doma...bohužel ty skupiny, kterých se to nejvíce dotklo, nemají asi silné lobby. Sám bych teď byl nuceně dva týdny doma, aniž by mi cokoliv bylo, a kdyby mi kvůli tomu vypadl příjem, od státu bych nedostal ani korunu...a doma mě uzavřela opatření, ne covid.

Přemýšlím, co bude další krok, jestli od příštího roku zavřeme všechny silnice a zakážeme používání motorových vozidel, neboť šance, že nastoupíte do auta a už nevystoupíte je větší než šance, že zemřete na covid. Ekonomicky by to mělo asi podobný efekt, možná ne tak drtivý. Dále bychom mohli zakázat vycestovat do zemí, kde je vysoká kriminalita, neboť tam je také riziko, že se vám něco stane a poté bychom mohli třeba zakázat Vánoce a Silvestr kvůli požárům a letní prázdniny a dovolené, protože tam se také stává více nehod a úrazů než normálně. Zákaz cigaret, alkoholu a McDonaldu je od příštího roku samozřejmý, neboť v duchu dnešních opatření tím zachráníme nejvíce životů. Ještě je potřeba co nejrychleji zakázat sebevraždy, neboť těch taky kvůli izolaci a nastálé ekonomické situaci spousty lidí také přibude.

Abych nevypadal jako úplný cynik nebo člověk s nulovou empatií, neberte mě špatně, soucítím se všemi, kterých se nemoc dotkla. Ale stejně tak soucítím se všemi, kterým do života zasáhla autonehoda a přeci druhý den nasednu do auta a jedu do práce, soucítím se všemi, kterým alkohol nebo tabák vzal život, či blízké, popřípadě nějaká vážná nemoc a stejně se kvůli tomu nezavřu na petlici doma, tak jen nechápu, v čem je dnešní situace tak moc jiná...

Na závěr jen přeji pevné zdraví, ať se vás covid ani přijatá opatření výrazně nedotknou, protože stát zachraňuje hlavně mrtvé, motýle a sysle, místo aby zachraňoval zasažené občany a my zbyteční blbečci (slova pana prezidenta, ne moje) si musíme pomoci sami, mezitím, co ministryně Schillerová se stříhá doma na jedničku sama, Andrej Babiš cestuje pouze po Čechách, aby podpořil místní turismus, hradní kancléř zabíjí prasata a dělá zabijačky v obýváku pouze pro své nejbližší a ministr zdravotnictví chodí jednat do restauračních sklepů, protože restaurace jsou přeci zavřené...

Tel.: +420 728 963 615
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky